תחזיקו ההופעה

רוני דלומי

זאפה ת"א
3.5/5

דנה ברגר עלתה לדואט עם רוני דלומי של "סתם שני אנשים" מהאלבום החדש שלה. מה עושה דנה ברגר אצל רוני דלומי? תוסיפו סימן קריאה. הנה סיפור אמיתי שברגר סיפרה מהבמה: את השיר כתבה לעצמה, אלא שבסיום כתיבתו חשה כי לא יתאים לה. הזמרת הראשונה עליה חשבה לביצוע השיר הזה הייתה … רוני דלומי. המשך הסיפור כבר שייך לתחום העל-חושי: ממש באותו שבוע צלצלה אליה רוני דלומי ושאלה אם יש לה שיר בשבילה. ברגר ענתה לה: תתפלאי.
מעניין מה גרם לדנה ברגר לחשוב – רוני דלומי. האם יש זן שירים, שמתאים לזמרת הזו, הולם את מידותיה? התחושה שליוותה אותי בסוף הערב היא, שמי שעשה לה את ההפקה המוסיקלית, לא ממש חשב מה הכי מתאים לה. דבר אחד ברור: דציבלים גבוהים של גיטרות חשמליות אינם הולמים אותה. כלומר: מי שחשב עליה מופע רוק – טעה. כשהגיטרות מטפסות, קולה מאפיל לעיתים על השיר.בלשון פשוטה: הצעקנות אינה מיטיבה עם השירים, כי במהותה רוני דלומי אינה זמרת רוק.
התכנסנו לכבוד "תחזיקו", אלבום חדש, השני שלה. רוני דלומי שרה שירים על התפקחות, על התבגרות, על ניסיון לראות את המציאות "מחוץ לכלוב הזהב" (השיר "קרקעית נמוכה"), לדייק יותר בהתמצאות בסביבה, "לדעת מהו חום גוף גם בלי להישרף" ("רמזורים"), להבין שנסיכות אינן רק כמו באגדות ("מי אמר"), להאיר שבילים גם באזורים "הלא בטוחים" ("פניי לרוח") לחפש גם ב"סמטאות החשוכות" ("תחזיקו") שירים שנעים בנתיב פופ מלודי מחניף, פחות הטעם הדרום אמריקני שאפיין את האלבום הקודם. אלה אינן דרמות סוערות, גם כשהיא שרה שירת הנפש הפגועה והנכזבת ב"סתם שני אנשים", אלא מוסיקה – נוגה-ענוגה מושרת בטון משתוקק, בין אם השירים הם שלה, או של מי שכתבו לה.
כשהיא שרה "מי אמר" (רונית שחר), בלדה נדירה ביופייה, לפתע מתברר, ממש כמו בדיסק, שהיא אותנטית יותר במנעד נמוך יותר, במוסיקה שהיא במהותה פולק-רוק. כנ"ל – "שלחי אותו" למילים של בנימין פרנק ז"ל מתוך הפרויקט של גל"צ "עוד מעט נהפוך לשיר". וגם הביצוע היפה של "יום שישי", עיבוד מצוין לגיטרה סולו, ב"כך או כך" בנגינת האפקטים המיוחדת של איתמר מאירי, שהוא גם המעבד המוסיקלי של המופע.
הביצועים האלה נשמעו אמינים וחזקים מאשר הרבה שירים בערב, בהם דלומי לוחצת על הדוושה, מטפסת בסולם האוקטבות, אבל אינה מצליחה לעשות את החיבורים הנכונים להרכב המלווה. יש ריגוש, יש מילים יפות, איזושהי דרמה, קצב נסיעה מקדם, אבל עיבודי נפח במקום עומק. אחדים מהביצועים בערב הזה לא סייעו לרדת לעומק הנרטיבים שבהם. חבל, כי לרוני דלומי יש את זה, היא זמרת נפלאה דווקא בטון המזוכך המיוחד הזה, שראוי להיחשף בהפקה פונקציונאלית.

שירים: פניי לרוח, קצה היום, עכששיו תורי, רמזורים, יום שישי, כך או כך, קרקעית נמוכה, סתם שני אנשים, מחכה לו, מי אמר, פשוט, קצת אחרת, ציפור מדבר, תן הדרן: שלחי אותו, תחזיקו.
עיבודים והפקה מוסיקלית: איתמר מאירי ואיתן רז
.
נגנים: איתמר מאירי – גיטרות, אופיר קנר – קלידים, אבי חזות – בס, איתן רז – תופים.

צילום: מרגלית חרסונסקי

רוני דלומי – קטעים מההופעה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

16 תגובות

  1. כשהולכים להופעה של רוני דלומי מראש במטרה לכתוב עליה ביקורת , זה מה שיוצא.
    היא צנועה ומתוקה ולא מזיקה אז הכי קל בעולם להתנשא עליה.
    זמרת גדולה ומעולה שהוציאה מהשירים המרגשים של האלבום החדש את המקסימום.
    התרגשתי בטירוף.

  2. מסכים עם שי (מספר 1)… +1

    תמיד היה חוסר תיאום..כל ביקורת על רוני דלומי מתאפיינת בעדר תגובות זועמות על הכתב..זה הפך דבר שבשגרה
    היא זמרת של העם
    אין מה לעשות
    מבקרים לעולם לא יבינו למה אנשים כל כך אוהבים אותה ונמסים אל מול כל שיר וביצוע שלה

  3. אני בד"כ מאד מעריך את דעותיך, אבל כשזה מגיע לרוני אני לא מאמין לשום מבקר
    בייחוד שהייתי בהופעה,וראיתי כמה אתה טועה
    אני עדיין מתקשה להתנער מהאנרגיות העצומות ומכמויות הרגש שהיו שם
    זמרת ופרפורמרית גדולה!

  4. רן, לך לישון על האף.
    הדלומי היא הזמרת האחרונה שמעניין אותה מכסף. אם היא הייתה מחפשת כסף היא הייתה ממשיכה להקליט קאברים לטיניים כמו כל הזמרים המרחיים בשקל עם חשבון בנק מנופח אבל אפס נשמה.
    אם אין לך משהו מועיל ונכון להגיד- עדיף שתשתוק

  5. רוני היא אכן זמרת נפלאה
    ההרכב המוסיקלי שליווה אותה לא התאים את עצמו אליה וזו הייתה טעות
    אבל דלומי הולכת ומשתבחת בדרך להיות זמרת מספר אחת בישראל

  6. רוני היא ריאליטי טראש מונע ע"י כסף נטו,לא זמרת ולא יוצרת,פשוט מותג מהוקצע ,מוצר צריכה זמני.
    יפה וחמודה ושרה חביב אבל זה לא מוזיקה ,זה עסק.

  7. מסכים עם התגובות..1 ו- 5 בעיקר
    חבל מאד שמבקרים כל כך מלאים מעצמם…ככה הם מפספסים את מה שהקהל של רוני שצבא על הדלתות חצי שעה לפני הפתיחה וישב מהופנט כל המופע ,כבר הבין ממזמן

  8. היה כל כך כיף!
    הקול של רוני דלומי, גם כשהיא שרה בטונים גבוהים, הוא הדבר הנעים ביותר שנשמע בישראל מאז תקומתה. הזמרת היחידה שיש לה רישיון לצעוק זו היא.
    בזמן שאצל זמרים אחרים הצעקות צורמות- אצלה הן עושות צמרמורת לאורך עמוד השדרה
    מדהימה מדהימה מדהימה
    המיסה אותי ב״יום שישי״

  9. התשובה בגוף השאלה
    דנה ברגר לא מצאה את השיר הזה מתאים עבורה, אבל, מכיוון ששיר עם מילים כל כך חזקות חבל שילך לאיבוד היא חשבה על רוני מפני שכל שיר, רוני תדע מה לעשות איתו… כל שיר היא הופכת לזהב טהור וזה הוכח אין ספור פעמים
    מלכה. שירים נפלאים שהפכו חזקים יותר בלייב ..רוני אוהבים אותך 🙂

  10. מה אתה סח?
    היה מדהים אתמול! היא ענקית!
    הקאבר לאתניקס היה ממש לא מיותר, הפוך, הדגיש את היכולות שלה לשיר ולרגש בכל כך הרבה סגנונות
    והמילים… המילים… השיר הזה היה יכול לנכתב עליה
    מחכה כבר להופעה הבאה!

  11. הנה סיבה טובה ללמה אני נמנע מקרוא ביקורות על רוני דלומי, מישום מה, אין תיאום בין דעת המבקרים לאהבת הקהל.
    אולי זה בגלל שרוני דלומי פונה אל הרגש, ומדברת/שרה בגובה העיניים. ומכל הלב והנשמה. ומבקרים תמיד מחפשים בהבט הטכני מה לא טוב.
    לגלות לכם סוד, את אף אחד הטכניות לא מעניינת כשלזמרת יש כוח שהופכת כל אדם בעל לב לשלולית בתוך פחות מחצי דקה בתוך השיר הראשון
    שחררו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן