עיון ביקורת

הכוכב הבא: מדוע אליאס מלייב פרש, שלב רבע הגמר (עם: אליאס מלייב, האחים גת, טינה איברגימוב, אביתר קורקוס, רינת כהן, עומר דץ, דצמבר 2013)

הכוכב הבא לאירוויזיון

דברו איתי על שערוריית שיפוט ב"הכוכב הבא" (3.12), למעשה יותר קרב שופטים מאשר התמודדות בין המשתתפים. יגידו לך: מפיקי התוכנית חוככים ידיים בהנאה. הם לא היו יכולים לחלום כל כסח כזה בין ריטה, צביקה רני ומוקי. מצד שני – מתרחשת כאן אחת הפארסות הגדולות בתולדות תוכניות הריאליטי מוסיקה המקומיות.
בשלב רבע הגמר הוטלו לעל מוקי וריטה בלבד לשמש מנטורים למתמודדים, לשכנע אותם ללכת על שיר מסוים וגם להכין אותם. למעשה: סוג של הפקה בה השופט מנסה לעצב את המתמודד בדרכו. קיימת כאן בעיה אתית ממדרגה ראשונה, מאחר ששני השופטים מעוניינים להגן על עבודתם. צריך להיות כישלון נחרץ של המתמודד, שהוא לא יקבל מהם כחול.
מוקי קיבל את אביתר קורקוס, את עומר דץ ואת דוד דריי. ריטה את האחים גת, רינת כהן, אליאס מלייב, טינה איברגימוב. מוקי שלא אהב את עומר דץ ודוד דריי בשלב הקודם – ניסה לשנות אותם בדרכו. הוא רצה זמרים פחות נחמדים, כאלה שמנסים לגלם זמרים פרי דמיונו הקודח. הוא נכשל. הלחץ של התחרות אינו מאפשר מטמורפוזה בדקות ספורות. דץ קיבל את "תחרות כלבים" של אביתר בנאי. מוקי נתן כחול, ריטה הצביעה כחול אבל הודתה ש"זה לא היה ביצוע טוב" (אז למה לא אדום?) וגם רהב החליק אצבע על כחול למרות שהוא צרח על דץ – למה הוא משנה את עורו. גם כאן – הצבעה של שופט בניגוד למה שהוא חשב. אמרנו שערוריית שיפוט – בבקשה. עם זאת, מוקי היה מספיק הוגן להודות בכישלון שלו עם דוד דריי כשנתן לו אדום בביצוע "אנצל" של מוש בן ארי. גם כאן ניסה מוקי לכפות על דריי סגנון שאינו מתאים לו. הבחור רוצה להיות זמר בלדות רומנטי, ומוקי מחליט בשבילו שהוא לא יהיה כזה, שהוא יכול לפתח אישיות זמרתית אחרת. הצבעת האדום שלו הוכיחה, שגם הוא הכיר בטעותו.
ריטה עשתה טעות חמורה כשהחליטה, כנראה בעידוד מפיקי התוכנית (רייטינג, רייטינג, רייטינג), לצרף לאחים אריה וגיל גת את הזמר אמיר דדון, על בסיס סיפור חברותם מילדות, לביצוע Come Together של הביטלס. איך? יש חוקים לתוכנית? אם מותר לצרף כוכב לביצוע של מתמודד, מדוע שאר המתחרים לא זכו לפריבילגיה הזו? והנה, הפעם לא הייתה שום בעיה להצטרף לאדומים של רהב ומוקי (ריטה נתנה כמובן כחול). נוכחותו של דדון האפילה על האחים, ובמקום להיות ערך מוסף ומשדרג שלהם – הוא הפך לגורם גורע מבחינתם. ריטה שגתה גם כשבחרה את "אקווריוס" לרינת כהן. ריטה דמיינה "שואו" בשבילה, ובחזרות התאמצה "להזיז" אותה, אבל מה לעשות שרינת כהן אינה זמרת של "שואו". זה היה גדול אפילו על קולה המצוין.
כנ"ל אליאס מלייב: גם כאן רצתה ריטה שואו. צירפו אליו את משפחת אלייב לחגיגה אתנית של "בתוך נייר עיתון", שיר מחאה של קובי אוז ללחן מרוקאי. התוצאה הייתה חגיגה מאולצת, הפקה בומבסטית אבל לא מתאימה לאישיות שלך מלייב. גם כאן ריטה לא רצתה להודות בטעות והצביעה כחול. אני הייתי מוציא לה אדום, למרות הכוונות הטובות.
היחידים שהצליחו לשיר את עצמם טבעי היו אביתר קורקוס ("עוד חוזר הניגון") וטינה איברגימוב ("מובן לי עכשיו") מה שאומר – אסור לרתום העגלה לפני הסוסים. תנו לזמרים המתמודדים לדהור בנתיבים המוכרים להם. אל תתפתו ליומרה להפוך אותם לאחרים, כי זה מה שהוביל בסופה של התוכנית לפרישתו של אליאס מלייב מרצון. "זה כבד עלי" הוא אמר, והתכוון ל – נמאס לי מהמשחק הזה, בו אני נדרש להיות מי שאני לא. לתשומת ליבה של ריטה.

עלו לחצי הגמר: אביתר קורקוס, טינה איברגימוב, רינת כהן, האחים אריה וגיל גת, עומר דץ, דוד גריי.
פרש: אליאס מלייב

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


8 − = 3