Late Night Journey

דפנה לוי

הפקה עצמאית
4/5

לא מאמין: זהו האלבום הראשון של זמרת הג'אז דפנה לוי? מה קרה שהיא לא הוציאה עד היום? אחרי ששמעתי 12 קטעים, אני אומר –  אולי ההמתנה השתלמה.
תנו לי לנחש: דפנה לוי אמרה לעצמה: אם כבר אלבום בכורה – אז עד הסוף. היא נסעה לניו-יורק להקליט עם הסקסופוניסט הנודע לו טבאקין (אותו פגשה בפסטיבל הג'אז באשדוד) היא הגיעה גם לפסנתרן האיטלקי טוני פנצ'לה, המוכר מ"ג'אז במשכן".
זה אינו אלבום פורץ דרך, אבל זה אלבום ג'אז של זמרת שמגיעה להקלטות בשיא בשלותה. נכון שיש כאן רק שני קטעים מקוריים, אבל דפנה לוי היא קודם כל זמרת סטנדרטים מצוינת. הגרסה שלה ל – I Remember You היא שלמות מבחינת מנעד והבנת הג'אז המסורתי. גם הענקיות אלה פיצ'ג'ראלד, שרה וון נמצאות בקולה. כאן דפנה לוי נשמעת זמרת ג'אז מליגת הענקיות.
האלבום נפתח ב – Jazzland, קטע מקורי, הצדעת תודה למולדת הג'אז, שהביאה אותה לאן שהביאה. לוי מנסה היבט מתחסד של הזדהות נציגת העם היהודי הגולה עם השחור האמריקני שוחר החופש :
My people have had their share of it too/Yearning to be free , exile like me/ Will Dr. King's dream ever come true?
לא קניתי, אבל בשירת ג'אז, יש תמיד תחושה, שהמילים הן אמצעי, ואתה לא ממש בודק בציציות. ביצוע הסטנדרטים בהמשך מגלה את העיקר. לוי מהוקצעת כמעט בכל מה שאנחנו יודעים על שירת ג'אז נשית. בטכניקות, בפרייזינג. בצבעים, בשירים קצביים, בבלדות. מבחינה זו – זהו אלבום כמעט דידקטי למתלמדי ג'אז.
ב – All Of me, יש מעבר יפה ל – scatting ביוניסון עם נגינת הסקסופון. ב – Day Dream, היא נמצאת חזק בתוך השיר, הפעם באינטראקציה מופלאה עם הסקסופון של מרטון קם. הרמה הגבוהה מכל בחינה של שליטה בקול וטכניקה מצוינת נשמרת בהמשך – בעיבוד הכורך את I Hear Music עם "צלילי המוסיקה", בביצוע האינטימי של Gentle Rain, בעיבוד מורכב ל – You Don't Know What Love Is בחיבור של הפריה הדדית בין הטונים הנמוכים-גבוהים של לוי לצליל הסקסופון של לו טבאקין.
Jazz Band In Heaven הוא קטע קצבי מלא אור וחיוך מאת קן מוריסון, שמנסה בכ-4 דקות להקיף את מיטב הנפילים של הג'אז. וכניגוד אווירה בסיום, בלדה רומנטית מקורית – Late Night Journey, שנשמע סטנדרט חדש יפהפה, וכאן דפנה לוי עושה צעד אחד מעבר לטכניקה המעולה שלה – לתחום שירת הנשמה מהסוג ששומעים אצל הגדולות באמת.
בגיל 45 מגשימה דפנה לוי אלבום ג'אז. כנראה שההמתנה הוציאה ממנה בסופו של דבר איכויות שהיא לא הייתה מגיעה אליהן לפני 10 שנים.

Jazzland, All Of Me, Day Dream, I Hear Music, Only You, Gentle Rain, You Don't Know,In The Evening When the Sun Goes Down, I Got Rhythm, I Remember You, Jazzband In Heaven, Late Night Journey

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן