The ARTPOP Ball

ליידי גאגא

פארק הירקון ת"א
3.5/5

כמה באמת התגעגעתם לדיווה? אל תאמינו לה. היא לא ממש התגעגעה אליכם, למרות ההחנפות בגדול לקהל. גאגא רוצה שתדברו על המופע שלה, על הספקטקל, יותר מאשר תקשיבו לשירים. גאגא הלכה על מסיבת דאנס שנראית כמו חגיגת קרנבל גדולה בארץ הפלאות שלה.
מאז הפריצה של עם The Fame, אלבום הבכורה של 2008, חלה ירידה די הדרגתית באיכות הכתיבה שלה, שהגיעה לשיאה ב – ARTPOP, שמכיל לא מעט שירים רעים.
ב-2009 היא הגיעה אלינו עם Monster Ball Tour, שתואר כאופרת הפופ האלקטרונית הראשונה. אמש בפארק כמעט קשה היה לזהות אותה גברת. הערב נקרא Artrave או The Artpop Ball.גאגא שילבה שירים מכל הרפרטואר, כמו גם מהאלבום היותר חלש שלה Artpop. המופע נבנה לאלבום הזה. הערכים של ההפקה כל כך יומרניים, עד שרוב הערב נראה כמו שאו, שנבנה כדי להסיח דעתך מהשירים עצמם.
גאגא מגיחה על רקע מבנים לבנים מוזרים, להציג את השירים הראשונים G.U.Y. , Donatella ו –Venus. היא נראתה זוהרת בכנפיים מוזהבות, זרועה נצנצים מוכספים. המון תלבושות המון פאות. המון ג'סטות ראוותניות. מה הן פאות מול חזיית ענק נוצצת לשיר "ונוס" או לבוש תמנון מבהיק.
לא הצלחתי לספור את התלבושות, הפאות והדמויות, שהיא החליפה. זה נראה כאילו היא נמצאת בתוך מחזמר. גם הרקדנים שלה נראו כמו הוצאו מסרט מדע בידיוני. מבחינת פירוטכניקה – היא עשתה הכל כדי להדהים. מבחינה מוסיקלית: המופע גלש לקטעים משעממים בשירים החדשים.
לא ממש אהבתי את החנפות העידוד למעריצים, שנשמעות מאולצות משהו – "תחגגו כל מה שאתם אוהבים הלילה", "אתם ראויים להיות נאהבים ומאושרים", "אתם נראים יפים הלילה", היא דסקסה גם על, התמכרויות, חופש, אושר, אמנות וסקס. אולי זה בא לפצות על האכזבה המוסיקלית, במיוחד על חסרונם של שירים מאלבומה השני Born This Way.
ואכן, מה שיישאר מהערב הוא מן הסתם הקטע, שבו גאגא מתיישבת לפסנתר להגיש ביצוע אקוסטי חזק של Born This Way. וגם הפתעה: טוני בנט, שהגיע לארץ, עלה לבמה לבצע איתה דואט, שהקליטו לאחרונה.
גם פשלה קטנה לקראת סיומו של המופע: לפתע 7 דקות הפסקה!  ואז חזרה הליידי לשיר אחד – Gypsy. ללא הדרנים. ככה לא מתנהגים מקצוענים.
שורה תחתונה: שאו של דיווה, שעושה הכל כדי לספק סחורה ברמות ליגת העל של תעשיית הפופ. נכון שגאגא מתיימרת לארט פופ, אבל אני הייתי מתחיל לרדת מפסגות היומרה. זה היה יותר פופ-שאו מאשר ארט פופ. גאגא משדרת באמצעות ההופעה הראוותנית – אני רוצה להוכיח לכם, שאני גדולה מן החיים. האם מישהו יכול להכחיש?  אלא שהמופע עצמו, ובעיקר המוסיקה,  לא ממש גדולים מן החיים.

Artpop
G.U.Y.
Donatella
Venus
Manicure
LoveGame
Dance in The Dark
"Just Dance"
Poker Face/Telephone
Paparazzi
Do What U Want
Born This Way
The Edge Of Glory
Judas
Aura
Sexxx Dreams
Alejandro
Bad Romance
Applause
Swine
Gypsy

     טוני בנט מגיע לליידי גאגא
קטעים מההופעה בפארק הירקון

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן