The Essential

אלביס פרסלי

דיסק כפול Bmg אן.אם.סי
5/5

עוד אנתולוגיה של אלביס? אין שום שיר באוסף הזה שאינו נמצא באחד האוספים הקודמים. נו, מה אתם רוצים. אלביס מת לפני 30 שנה. מאז תעשיית המוסיקה סחטה כל דבר שקשור בו, ויצאו עשרות, אולי מאות מה שקוראים בלעז "קומפיליישנס". אלביס הוא בנוסף לתואר "מלך הרוק" –  גם "מלך האנתולוגיות".  לא ברור מי רוכשים כיום את האוספים של המלך. האם מדובר בנוסטלגיקנים מתגעגעים או בדור שלא ידע.

לשניהם – כמה מילים טובות על אוסף טוב של אלביס, הרבה שירים מהתקופה שלו ב"סאן", הטובים שבין הראשונים שלו ב-RCA, ובסך הכל הרבה להיטים שבמבחינת סאונד – מגיעים באוסף הזה "דנדשים", וכששומעים אלביס בסאונד טוב – זה תענוג לא קטן.

אם אלביס למתחילים – אז הדיסק הזה הוא בהחלט אולטימטיבי. למעשה, אין כאן כמעט שיר שהיינו יכולים להגיד עליו "לא ראוי" לאוסף כזה שנקרא Essential. זה אלביס של בלוז, רוק, רוקאבילי, גוספל, אלביס של הסרטים, בעיבודים הכי מוצלחים. ככה שאם אתם עדיין בגדר מתלמדי אלביס – האוסף הזה מספק את הסחורה הנכונה, מכסה כמעט כל אספקט בקריירה שלו מהסינגל הראשון שלו ב"סאן" – That's All Right ועד Moody Blue של 1977 אשר הגיע לראשי מצעדי הקאונטרי כחודש לפני שמת.

בין ובין – מקבלים כאן כמעט כל להיט מכל תחנה בקריירה שלו, קלאסיקות רוק מה-50 כ – Hound Dog, להיטים מסרטיו כ – Viva Las Vegas, וגם להיטי קאמבאק כ – Suspicious Minds. בסך הכל – 52 שירים, וללא ספק אחד האוספים הטובים שיצאו מהרפרטואר של הזמר שממשיך להרעיד ולצמרר.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן