"סוף העולם בלוז" – כשמאיר אריאל פוגש את בוב דילן

קרני פוסטל

מדיטק חולון
3.5/5

קרני פוסטל והצ'לו שרים ומנגנים ב"סוף העולם בלוז" – כשמאיר אריאל פגש את בוב דילן, מפגש מוסיקלי של שני ענקי הבלוז במסגרת הסדרה "תן למלים לעשות בך" במדיטק חולון
שמענו את פוסטל שרה: Boots of spanish leather וגם את Lay lady lay של דילן ואת "בס בבלון" של אריאל.
בכל הביצועים נשארה פוסטל ישובה בכסאה, כמו שאר המשתתפים בערב. שירה מאופקת, ללא מניירות. את דילן היא השאירה בקווי המתאר הפולקיים שלו. יהלי סובול ליווה באקוסטית. את "בס בבלון" היא ליוותה בפלייבק מיתרים נוגה שהתאים לאיפוק המלנכולי של הביצוע העצוב. חבל שהיא התבוננה לתוך דפי הטקסט במקום להביט אל הקהל. קרני פוסטל אינה עושה מאמץ להיות "זמרת", היא מנסה לשדר את תחושותיה כשהיא נותנת קולה בשיר.
Boots Of Spanish Leather הוא שיר מתוך ,The Times They Are A-Changin' אלבומו של בוב דילן מ-1964. דילן הקליט אותו בליווי אקוסטית בטכניקת "פינגרפיקינג". זהו שיר דילני קלאסי, בלדה נואשת על אהבה נכזבת. בין האוהב ואהובתו מפריד אוקיינוס. מדובר ככל הנראה בסוז רוטולו שהייתה חברתו של דילן בתחילת שנות השישים ונטשתו ב-1964 לספרד. השיר נכתב כדיאלוג בין גבר לאישה. הוא מסרב לקבל ממנה מתנה. כל שהוא רוצה הוא שתחזור אליו. יש מי שמצא דימיון בין השיר הזה וביו שיר הפולק Blackjack Davey שדילן עצמו הקליט לאלבומו Good asI been to you שיצא ב-1992.

Lay lady lay יצא ב-1969 באלבום Nashville Skyline. כמו רבים משירי האלבום, דילן שר את השיר בקול נמוך-רך פחות מאונפף מבעבר. הוא ייחס את הצבע הקולי הזה לעובדה שהפסיק לעשן. השיר הרומנטי שנחשב ללהיטו הגדול ביותר בארה"ב, אינו נחשב לפסגת הכתיבה הפואטית שלו. שיר פופ בסגנון קאונטרי מלווה בגיטרת סטיל. משיריו היותר "מכוסים" של דילן.

ובסוף: "בס בבלון" של מאיר אריאל

ענן שחור גדול עולה במערב
אין אונים אתה עומד על הארץ מתחת
לראות את עמלך נחרב
אתה לא תתפלל אתה לא צריך מטפחת
קיבלת משבצת א-נו תוציא ממנה מירב
הו בס בבלון הו הו הו
בס בבלון בס בבלון

אומרים שכל הנחלים הולכים אל הים הפתוח
לא כל הנחלים גם מגיעים אליו יש כמה בלי מוצא
סוגרים להם חולות נודדים שהביאה הרוח
ככה יום אחר יום אחר יום אחר יום והנה ביצה
נחמדה ליתוש טובה למקום שכוח
הזוהי משבצת ואם אמצא מה אמצא
הו בס בבלון הו הו הו
בס בבלון בס בבלון

בס בבלון (ביצת בבל) הוא שיר שיוצאי בבל היו שרים בערגה על ימיה האדירים של מממלכת בבל, בעוד הם יושבים על ביצת בבל, מה שנשאר מהממלכה שנחרבה.
השיר מתוך "רישומי פחם", האלבום המלא החמישי של מאיר אריאל. האלבום יצא שנתיים לאחר האלבום הקודם "זרעי קיץ" (1993), בשלב ראשון באופן עצמאי ומאוחר יותר בחברת אן אם סי. אלבום קונספט אפוף אווירה אקוסטית קודרת ומבטא תחושה של אפסות האדם מול הטבע, ותחושת מחאה כנגד המרוץ הקפיטליסטי והשעבוד לטכנולוגיה. מבקרים רבים תיארו את האלבום כקשה ביותר לעיכול מבין אלבומיו של אריאל. האלבום כולל חמישה קטעי נגינה של אריאל בגיטרה ללא מילים. בשיר מבכה מאיר את מר גורל האיכר הפשוט, שעובד סיזיפית את האדמה ונכשל.

קרני פוסטל שרה בוב דילן ומאיר אריאל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן