בואי אלי

אסתר שמיר

מילים: אַסתָּר שמיר לחן: אַסתָּר שמיר עיבוד והפקה מוסיקלית: יונתן לוי
4/5

שיר חדש אחרי 8 שנות שתיקה יזכה לכותרת הנדושה "קאמבק". נדמה לי שאסתר שמיר מעולם לא עזבה את המוסיקה, כי המוסיקה לא עזבה אותה. אולי שווה בהזדמנות זו להסיר אבק מאחדים מאלבומיה כמו "במקום הכי נמוך בת"א". בשנים האחרונות התמקדה בריפוי טבעי (נטורופתיה) ופיתחה שיטת ריפוי ייחודית "קול הרוח", המשלבת עבודה קולית והתפתחות רוחנית. הסינגל החדש מגיע אחרי אלבומה השישי "בגלל האנשים שאני אוהבת" (2003)
"בואי אלי"
הוא שיר של תחקור אישי – להבין עצמך, למצוא משמעות דרך כאבם של אחרים – "כשליבך נרעד מול כאב של מישהו אחר / את מבינה שהוא יכול להיות את", זווית ראיה שאומרת – לסייע לסובל כי את היית יכולה להיות במקומו. ומצד שני –במצב של מניע לא ברור – "שלי נעלייך מעל הרגלייך / שלי מנעולייך מעל לרגלייך / ובואי אלי"..
אסתר שמיר מתבוננת בעצמה-במעשיה ויחסיה כלפי הזולת, ומבינה שיחסיה עמו (הזולת) מהווים מראה וירטואלית אמינה מאין כמוה. בצנעה רבה, היא מחפשת משמעות לחייה באינטראקציה שלה עם העולם. הצניעות הזאת מגולמת במשחקי לשון על הקונוטציה המקראית "של נעליך מעל רגליך" – "שלי נעלייך מעל הרגלייך / שלי מנעולייך מעל לרגלייך / ובואי אלי"… אומרת לעצמה, היי אנושית ומלאת חמלה גם ברגעים הקשים. כל היחס שלי אל האחר, זה שממול הוא פונקציה של השתקפות האני שלי.
בחרה מוסיקה קצבית, דאנס עם עיטורי פלמנקו ונגיעות רוק מודגשות, סיום יפה של דיבור בינה לבין עצמה – חלק מהקונטקסט. לא בטוח שהמוסיקה היא תפארת המלודיה ומצליחה להכיל את עומק המסר, אבל גם כך אסתר שמיר קיימת בה כיוצרת ייחודית וכזמרת עוצמתית.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן