ארבע אחר הצהריים מיטב השירים מתוכנית הרדיו

ארבע אחר הצהריים

גל"צ, אן.אם.סי
5/5

אצלנו שירי חג ומועד נופלים על אוספים נוסטלגיים, ויש מי שעוסקים במחזור השירון הלאומי. זהו האוסף הראשון שמזוהה עם התוכנית המיתולוגית בגלי צה"ל – "ארבע אחרי הצהריים".  יש רבים שנתקעו עם השירים האלה. יש כאלה שכבר שמעו אותם אלף פעם בוריאציה כזו או אחרת.

דלית עופר ויורם רותם פשפשו בארכיונים ובספרייה הגלצית והנפיקו אוסף של לא פחות מ-66 שירים בשלושה דיסקים, חלקם מזוהים עם השירים שמושמעים הרבה בימי זיכרון ועצמאות. שירי ארץ אהבתי בביצוע חווה אלברשטיין ורוחמה רז ועד "וידוי" בביצוע יהודית רביץ, "שי" – הדודאים והפרברים. וגם משירי הארץ הזו ששרו שלישיית גשר הירקון, אריק לביא, נורת גלרון, ירדנה ארזי, עדנה גורן, יהורם גאון ובני אמדורסקי. ימי ילדותו (של מנור) שהם ימי ילדותנו, ימי בנימינה. והדואט הטהור-תמים-ראשוני של עלי ושרון מוהר – "תן לי יד".

 מוטו? – אין לי מושג. רותם ועופר כותבים כי השירים בתוכנית חצו דורות וגילאים. לא בטוח שהם הגיעו עד הדור ששר עברי לידר. יתכן שה-66 מייצגים הקונצנזוס של "הטעם הישראלי"  את הכלניות והשקמים של הזמר העברי.  ריחות הסתו ואוויר שקיעות מפעם שמתגעגעים וחוזרים אליהם ברגעים מסויימים. האניטה והחואן לפי נתן יונתן ונחום היימן. "בית הערבה" בבריטון של אריק איינשטיין וגם "עוף גוזל" , "לילה" של שלום חנוך. קו מינורי מובהק. לא מצהלות.

לשירה בציבור? – בטח, ועוד איך (חוברת מילים מצורפת). קלאסיקה? בטח, ועוד איך. לא הכול אבל הרבה. הרבה שירים יפים.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. סוף סוף!!!! אין לכם מושג כמה אני מחכה לזה!!!! שוקי וייס, תעשה מצווה, הזדמנות אחרונה!!! תביא אותם לארץ!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן