עיון ביקורת

דה וויס 4 פרק שני , מה רע בקול טוב? (עם חן כהן, ריטה סולדוחינה, נטלי כחלון, אווה חלחל, נתי ויפה ליויאן)

The Voice - דה וויס, מה נשמע

נושא הדיון העמוק בין השופטים היה על “טיסה 5325” של משה פרץ בביצוע ג’אק טארב. אביב גפן ירד על השיר – “עושה עוול למוסיקה המזרחית”. מירי מסיקה טענה בצדק: “זו אינה מוסיקה מזרחית. זו מוסיקת רחוב שרוקדים אותה. פופ טהור” (רחוב = חתונות?.) אברהם טל, הגם שאינו אוהב את השיר, מבסוט שזה עושה שמח לאנשים. זה העיקר מבחינתו. על ג’אק טארב, האיש שלא זכה להסתובבות אחת, לא אמרו חצי מילה. שמענו רק על “מוסיקה מזרחית”, “טקסט גרוע” ו”עושה שמח לאנשים”. מילים פשוטות לא הזמר נפסל אלא השיר, הז’אנר. כאן השופטים לא מילאו את התפקיד שלהם.
נושא אחר שעלה אפרופו מתמודד אחר שהודח – דור ברשישת מפרדס חנה היה  – האם קול יפה הוא פונקציה במכלול הפרמטרים של ביצוע. כלומר – אמרת על זמר שהוא “שר יפה” – האם זה מספיק? מירי מסיקה טענה שיש לו “קול מדהים”, מה שהוביל לחרטה – “בא לי למות שלא הסתובבתי”. גפן ניצל את ההזדמנות לחזור על רעיון מדה וויס הקודמים: קול יפה לא עושה לי את זה. אני מחפש “רעיון” מאחורי הקול, ושוב עשה שימוש באילן הגבוה של  בוב דילן. “קול יפה לא עושה לי כלום”, אמר גפן. אברהם טל הזכיר לו את  הקול שלו (כלומר של אביב גפן) כדוגמא לזמר לא טוב שבכל זאת הצליח להגיע לליבות המאזינים. אני לא אהבתי  את אביב גפן   בגלל הביצועים הקוליים הרעים שלו שפגמו בשירים. מה שאומר – אין חוקים. אין קונספט אבסולוטי באמנות. גם כשיש רעיון טוב, עדיין הביצוע קובע, וקול רע הורס. מקול טוב מתחילים, במיוחד זמרים מתחילים. גפן מתחיל מדילן, יומרה שאינה מתאימה למסגרת התחרות הזו.שופט לא יכול להתחיל ביומרה, במיוחד כשמדובר בזמרים מתחילים שהבטן רועדת להם.
קול טוב 1: חן כהן מחולון יש קול טוב מאז עבר ניתוח במיתרי קולו. קולו כל כך מיוחד, שהשופטים טעו וחשבו כי מדובר בזמרת לפני שהסתובבו. הביצוע שלו ל”היו לילות” הוא חידוש מרענן לקלאסיקה ישראלית.
קול טוב 2: ריטה סולודוחינה, רק בת 16, שרה את Carnival כמו זמרת עם ניסיון של לפחות בת 26. שילוב של אינטליגנציה ונשמה.
קול טוב 3: נטלי כחלון ששרה “ברחוב הנשמות הטהורות”, הגיעה לשם, וגרמה לשופט אברהם טל להתרגש ולהיסחף – “את שברת אותי”.
קולות טובים: נתי ויפה ליויאן שמסתמנים כצמד המיוחד של התוכנית. קולות מסונכרנים של יופי ובגרות.

חן כהן – “היו לילות” בחר במירי מסיקה
ריטה סולדוחינה – Carnival בחרה בשלומי שבת
דרור פלורנטין – Can’t Get It Out Of My Head
ג’אק טארב – טיסה 5325 – הדחה
נטלי כחלון – “ברחוב הנשמות הטהורות” בחרה באברהם טל
אווה חלחל – אינתה דאמיין – בחרה במירי מסיקה
דור בר שישת – “כל המילים” – הדחה
נתי ויפה ליויאן – Four Five Seconds – בחרו באביב גפן

השופטת מירי מסיקה שרה “אולי” של אביב גפן

האודישן של ריטה

 

שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


− 1 = 4