עיון ביקורת

נועם קלינשטיין, באשמתך (מילים ולחן: נועם קלינשטיין הפקה מוסיקלית: יהוא ירון עיבוד: יהוא ירון ונועם קלינשטיין, אוגוסט 2019)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

כאב אהבה בא והולך, הולך ובא. נועם קלינשטיין (בת 18, הבת של, האחות של) בחרה במילה “אשמה” כדי לדבר על דחיקת רגשות שמבעבעים ודועכים, וחוזר חלילה. לוקחת על עצמה את האשמה שעכשיו זה “הרבה יותר כואב”, כאילו אשמה היא גם ענין שתלוי בזמנים/ מצבי רוח. אשמה היא מצב רגשי בו אדם מאמין שהתנהג (כולל התנהגות פנימית – מחשבות, רגשות) באופן לא מוסרי בכך שהוא עשה מעשה שהוא  לא היה צריך לעשות. נדמה לי שזו אינה כוונת היוצרת. נועם קלינשטיין מתמקדת בנפתולי הכאב עצמו, לא בגורמיו. לכן “אשמה” אינה תואמת עומק התובנה, אלא אם כן מדובר בשימוש סתמי מהוסג של – אני היא אחראית שלא הצלחתי לדחוק את הרגש שהציף אותי.
המוסיקה – מעין סמבה במשב קליל, משטחת את השיר , הגם שהלחן והקצב מעניקים זרימה מלודית יפה. המעבר לואלס – טוויסט מעניין בעלילה שקוטע את הקלילות ומעניק יותר משקל לאמירה ולסיפור. לא העיפרון הכי מחודד בקלמר השירים החדש של נועם קלינשטיין, מוסיקאית מוכשרת, שיש מה לצפות ממנה בעתיד.

צעד קדימה ושניים לאחור
מביטה פנימה ואין מה לבחור
חשבת שזה הלך פתאום זה שב
כמה זמן לא כאב כמו עכשיו

כמה התחדשת כמה זמן שלך הקדשת
לעצום עיניים התחמקת בינתיים
ניסית שלא ישרוף אבל חותך
כמה הרבה יותר כואב עכשיו זה באשמתך

הולכת מתקדמת לעבר השריפה
כאילו קודחת עולה בלהבה
החום ירד פתאום כבר סתיו
כמה זמן לא כאב כמו עכשיו

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


6 − 5 =