עיון ביקורת

"ספוט בסלון" , הופעה אצל השכן מלמעלה

מה נשמע, מוסיקה ישראלית, מיוחד

הייתי בהופעה אצל השכן שלי מלמעלה. קיבלתי הזמנה בקבוצת הווטסאפ. על דלת הכניסה הדביקו מודעה באותיות עבריות וערביות – "ספוט בסלון", פסטיבל הופעות ביתיות  בבתי מוזיקאים ביפו ביוזמת עירית ת"א. בהודעה לעיתונות דובר על "מפגש אינטימי ובלתי-אמצעי בין האמנים ובין הקהל, באווירה מושלמת". אנחנו בסלון של איתי קרן במופע אקוסטי-אלקטרוני: ביטים מעולמות ההיפ-הופ משולבים עם קלידים ג'אזיים וטקסטים בעברית + קאברים, פולק, סול ושאר ירקות. גילוי נאות: איתי נתן לי את דיסקו החדש בחנייה כמה שבועות לפני ההופעה. בבוקר ההופעה – הודיתי באשמה. הוא המתין עדיין להאזנה. ההופעה בסלון היתה טריגר. הלכתי סוף סוף לגלות את השכן שלי, לחשוף אותו בגדול, לכפר על עוון זניחת הדיסק.
איתי קרן כינס להופעה את כל הצעצועים האלקטרוניים שלו, כולל קופסה המדמה קצב תופים, גיטרות אקוסטיות. 20 איש בסלון, הזדמנות להכיר את השכנים ועוד כמה חברים שהגיעו לפרגן. ידיים על הקלידים, צלילי פסנתר נוגים, לוחץ על כפתורים. הטקסט הולך ככה: "בואי נפתח את השמפניה/ אנחנו עשירים/ מחר נצא מהדירה הזו/ נצחק מאושרים/ בקול עד השמיים/ ככה בלי בושה/ בכינו עד היום/ עכשיו תורנו בא/ איך מתוך היאוש צומח אור גדול"... לקח עוד איזה שתי דקות עד שהשירה והאלקטרוניקה התחילו להסתדר ביחד, ואפשר היה להאזין לשיר. "קולומביה" היה אנטיקלימקס למיכשור האלקטרוני – בליווי נטו של יוקילילי פשוט. על חווית טיול בהודו. (גם איתי, כנראה לא מבין,למה הוא קרא לשיר "קולומביה") כאן המושג הופעה ביתית קיבל קווי מתאר אותנטיים. ככה מנגנים ושרים לשכנים בסלון. בהמשך יגיעו עוד כמה שירים עירומים כביום היוולדם, מתחננים שיעטפו אתם בעיבודים חמים. הקאבר ל"בסוף המדבר" של שלום גד – שיפר את המצב. – "בסוף המדבר יש ים – יש ים בסוף המדבר / בסוף המדבר יש ים – יש ים בסוף המדבר / תישני עד הערב היום./ תסתכלי על חפצים שמזכירים לך את הזמן / שהיית מנקה את החדר /ויוצאת החוצה להסתובב") אהבתי את הגרסאות של קרן  ל"ג'ורגיה" של ריי צ'ארלס בביצוע שבא מתוך אהבה אמיתית לשיר וגם את River של ג'וני מיטשל, הכל כמובן בהתחשב במגבלות של מופע סלון. ב"לב" ("הוא לא ידע שיש לו לב") הפעיל קופסת ביטים אלקטרונית, שלא הצליחה להרים את השיר. קינוח הוגש עם ליאורה יצחק, הזמרת בעלת  קול הפעמונים, המתמחה בשירת ראגות  הודית, זו שמוכרת לילדים מ"פזמון ליקינטון" בניב הודי. יצחק בחרה לשיר Halo של ביונסה, הזיווג עם האקצנט נשמע מיוחד. הדאנס האלקטרוני של "חדווה" ("איפה את עכשיו?"… "תמיד אהבתי אותך"… "אפילו בגיל 5") בסיום נשמע ההברקה הכי עדכנית ועתידנית למגבלות ההופעה. איתי קרן השתלט סוף סוף על המעבדה האלקטרונית שלו, וההופעה קיבלה את הספוט החזק בסלון.

קולומביה

סוף המדבר

ג'ורג'יה

Halo עם ליאורה יצחק

חדוה

גלריה
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


9 − 6 =