מילטון נסימנטו

מילטון נסימנטו, מענקי המוזיקה הברזילאית, מגיע להופעה בישראל

/5

קול גבוה שמפלח את הלב בליווי גיטרה בודדה. הקול או הלב הם של אחד ממשורריה הנפלאים של המוסיקה הברזילאית, בעל מודעות פוליטית ממדרגה ראשונה. פיוז’ן של ברזיל, אפרו ג’אז ופופ.  מילטון נסימנטו, מענקי המוסיקה הברזילאית, מגיע להופעה אחת בלבד בהיכל התרבות (30.6). נסימנטו מגדולי יוצרי המוסיקה הברזילאית בששת העשורים האחרונים, יוצר של מוסיקה בעל אוריינטציות מגוונות – ג'אזיות, רוקיות וגם פולקיות.
נסימנטו הגיע לשיא יצירתו בשנות השבעים, כשיצר תמהיל מונומנטלי של מוסיקה ברזילאית עממית, ג'אז, רוק ופסיכדליה, שהוקלט לאלבום הנחשב אחת הפסגות של המוסיקה הברזילאית במאה העשרים ופסגת יצירתו של נסימנטו  –  "Clube da Esquina" ("המועדון בפינה"). אחרי הבוסה נובה והטרופיקליה של שנות השישים, המוסיקה היוותה חידוש מהפכני שעיצב במידה רבה את פס הקול הברזילאי בשנות השבעים, על רקע הדיקטטורה הצבאית האכזרית והאלימה של אותה תקופה. מרכיבי המרקם היו הרמוניות ביטלסיות, עיבודים ג'אזיים ומקצבים מקומיים ממדינת מינאס ז'ראיס, שממנה נסימנטו מגיע. גם האלבום Milton שיצא ב-1976 נחשב לאחד מאלבומיו פורצי הדרך –   פיוז’ן של ברזיל, אפרו ג’אז ופופ, שירה מלודית ללא מילים בקול גבוה שמגיע עד פלצט. גם Encontros e Despedidas משנת 1985 הוא אלבום שאני חוזר אליו לעיתים תכופות. שיר הנושא – "פגישות ופרידות" מציג צליל חליל נפלא של אחד מנגני החליל האהובים עלי בג'אז – יוברט לוס.  השירה נטולת המילים בליווי גיטרת סינטיסייזר ב- Vidro e Corte מזכירה מאוד את המוסיקה של פט מת'יני.
לישראל יגיע מילטון נסימנטו במסגרת סיבוב הופעות עולמי לציון ארבעה עשורים לשני האלבומים. הוא ילווה בשמונה נגנים, שיבצעו מיטב השירים מתוך “Clube da Esquina” ולהיטים נוספים מהקריירה של נסימנטו בעיבודים מיוחדים.

Milton Nascimento – Travessia

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן