המיקס החדש David-Bowie Space Oddity

Space Oddity של דיוויד בואי – גרסה חדשה לחגיגות 50 לנחיתה על הירח

/5

סרטון וידאו המציג מיקס חדש של "Space Oddity" של דייוויד בואי,  נחשף במהלך חגיגות ה -50 לנחיתה על הירח בסוף השבוע.
הסרטון חושף את פרטי הקליפ: "בסרטון מוצגים קטעים של דייוויד בואי שמבצע את "Space Oddity" בקונצרטו להולדתו ה -50 במדיסון סקוור גארדן בשנת 1997 (בבימויו של טים פופ). זה מחובר לצילומים ובימויו של אדוארד לוק (המייסד והכוריאוגרף של להקת הריקודים במונטריאול "La La La Human Steps"), כשבהקרנה האחורית נראה בואי בהופעת ופעות Sound & Vision משנת 1990.
הגרסה החדשה של "Space Oddity" יצא ב- 12 ביולי, יום לאחר חגיגות 50 שנה לשחרורו השיר במקור. במיקס היה מעורב משתף הפעולה הוותיק של בואי, טוני ויסקונטי, שהיה מעורב בהקלטות השיר בשנת 1969. ויסקונטי סבור ש – "Space Oddity "היתה יצירה שהקדימה את זמנה, שיצאה בתזמון נפלא למשימה של אפולו 11.
אכן: "ספייס אודיטי" טרף את כל הקלפים במוסיקה של אותן שנים. קול, הפקה, נרטיב. לא שמענו דברים כאלה – מסוג השירים שנחרתים לנצח. דיוויד בואי כתב אותו אחרי שראה ב-1968 את סרטו של סטנלי קובריק 2001A Space Odyssey. מכאן נגזר שם השיר – Space Oddity, שאינו מופיע בגוף השיר. השיר מספר על אסטרונאוט דימיוני, מייג'ור טום, אשר מאבד קשר עם כדור הארץ ונפלט לחלל.
השיר יצא ב-1969 באלבום שנקרא "דיוויד בואי", שהופץ למכירה רק בבריטניה. באותה תקופה הוא התקשר לכל עם הנחיתה על הירח. כאשר השיר הוצא כסינגל, הוא הפך לשיר הראשון של בואי שדורג במצעדים, למעשה – להיט הבכורה שלו. ב-1972, שונה שמו של האלבום ל – Space Oddity, והוצא בארה"ב אחרי שבואי זכה להצלחה עם " "Change ועם "The Jean Genie". השיר חזר למצעדים בבריטניה בשנת 1975 – והעניק לבואי בפעם הראשונה מקום ראשון.
המילים "And the papers want to know whose shirt you wear"- הן סלנג בריטי בתחום הכדורגל שאומר –"איזו קבוצה אתה אוהד" במשמעות של אם יכולת להגיע לחלל, דעותיך בעניין כדורגל נחשבות.
פרשנות: הפרשנויות לשיר – רבות. יש שהרחיקו וייחסו אותו למשמעויות ההצלחה והפרסום כמו גם לחוויית סמים – כיצד שמים יכולים להוציא את הבנאדם מתוך עצמו לכיוון יצירה. הנטייה שלי היא לקבל את המשמעות הפשוטה של מייג'ור טום כמטפורה המבטאת את ניתוקו של האדם מהחברה בגלל הטכנולוגיה ואת חוסר יכולותיו לעשות משהו מול המציאות החדשה: "Planet Earth is blue lonely and sad and there's nothing I can do"

(David Bowie – Space Oddity (2019 Mix

(David Bowie – Space Oddity (Official Video

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן