עיון ביקורת

אביב גפן, צליל מיתר (מילים ולחן: ירון כהן עיבוד והפקה מוזיקלית: אביב גפן ועומרי אגמון, אפריל 2018)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים ישראלים - הגדולים ביותר

כשכתבתי לפני שעות אחדות על הגרסה של אייל גולן לשיר "האם להיות בך מאוהב" של אביב גפן, עמד לי על קצה הלשון – ומה עם גרסה של גפן לשיר של גולן? האינטרסים המשותפים (תוכנית בטלוויזיה) הרי מחייבים. והנה, זה קורה: "צליל מיתר", מלהיטיו הגדולים של גולן אומץ לצורך הפרויקט המשותף ע"י גפן. נדמה לי כי בחלומותיו ההזויים ביותר גפן לא היה מדמיין את עצמו שר שיר של אייל גולן. לזכותו ייאמר: גפן לקח את השיר למקום אינטימי בקולו הרוטט, הלא מלוטש. הטון והעיבוד מעניקים לשיר אווירה מלנכולית ייחודית. הביצוע של גולן – הוא מהיפים ברפרטואר שלו. מצד שני, גפן הצליח לתת לשיר ביטוי אישי, בתחינה לאהובה לקבל אותו חזרה אליה. הגרסה של גפן מצביעה על פרשנות, ומבחינה זו יש כאן חידוש של ממש לשיר האהבה המצוין של ירון כהן. אין פה שאלה של "מוסיקה אשכנזית" ו"מוסיקה מזרחית", אלא של ביצועים שונים, כל אחד בזכות עצמו.

עם צליל מיתר שמתנגן / אני חושב עלייך / מרגיש כמה שזה עצוב / להיות כאן בלעדייך / לו רק היית פה / הכל היה אחרת / אצלי כבר כלום לא מובן / אצלי בלב יש סדק.
תראי אותי כמו מטורף / שרק רוצה אלייך/ או אולי סתם בחור עיוור / שמדמיין לו את פנייך / וזה קשה שאת פה לא עוברת / אל תאמרי לי שאת לכאן כבר לא חוזרת.
לא אל תוותרי קבלי אותי אלייך / כי כל יום שבא והולך הוא נצח בלעדייך / תראי אותי כמו ילד שכואב לו / חבקי אותי אני כבר מתמוטט פה.
בכל יום שבא והולך / אני שוב קורא אלייך / ומקווה שעוד תמצאי לי מקום / בין זרועותייך / תדעי שכאן יכול להיות אחרת / אל תותרי עלי תאמרי שאת חוזרת.
לא אל תוותרי…

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


− 1 = 8