עיון ביקורת

אסף אבידן, מציג אלבום חדש (בהרצל 16, אוקטובר 2017)

מה נשמע, מיוחד

פעם ראשונה שאני שומע את אסף אבידן במסיבת עיתונאים עמוסת מצלמות, כוסות יין ומלצרים המציעים מטעמים. הוא שר שלושה שירים מתוך The Study On Falling החדש שלו, בליווי גיטרה אקוסטית, ואז עלה קוטנר לשאול שאלות, וכמעט התנצל על שהוא קושר אותן עם אירועים בחייו. התחתן, לא התחתן?. אבידן טען שזה לא רלוונטי לעצם הניסיון שלו להתמודד עם דברים שנמצאים במהות היצירה שלו. בגדול ניסה להסביר, כי המוטיב המרכזי שבשירים אינו תוצאה של כאב על אירוע ספציפי, אלא עוסק בשאלת חוסר ודאות קיומית, הנוגעת גם במוות. הוא משתמש ביחסים ובאהבה ככלים להבנת הפחדים הטמונים בו, חלק מהוויה האנושית. הנפשות הפועלות ב"מחקר הרגשי" הזה זכו לשמות קוד כ"ירוק" ו"כחול". השירים בסופו של תהליך הם תוצאה של חקר התהליך הנפשי, לובשים את המבע הדרמטי שלו, שקשה לטעות בו.
שם האלבום לקוח ממופע בעל של אמנית החבלים הצרפתייה, מאריקה לילה רוקס, אשר קושרת אנשים מהתקרה בצורות שונות של "נפילה" ומאפשרת להם לדבריה לבחון אתת הנפילה ללא חשש של נפילה ממש. שמענו אותו בארבעה שירים מהאלבום בליווי גיטרה אקוסטית בלבד, משהו שמסמן היטב את קווי המתאר המוכרים שלו, הגם שהאלבום הוא הפקה-הפקה של מארק הווארד (בוב דילן, טום ווייטס, ניל יאנג), הדוגל בשיטת הקלטה ללא קירות או הורדות בין הנגנים, אלא חדר אחד, שבו כולם מנגנים יחד ו"זולגים" זה אל תוך מקרופונו של זה. בין הנגנים באלבום – ג'ים קלטנר בתופים (לנון, דילן, אלביס), לארי טיילור – בס (טום ווייטס, המאנקיז)

גלריה
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


4 − = 2