עיון ביקורת

דניאל סלומון, להתעורר (מילים, לחן, עיבוד והפקה מוסיקלית: דניאל סלומון)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

הניסיונות של דניאל סלומון  למצוא את עצמו – עלו על שרטון. השיר הוא חשבון אמצע חיים, סיכום החרדות הקיומיות. הדמיון והחלום לא נתנו תשובות למצוקות. גם המסעות למצוא את עצמו במקומות רחוקים – לא הושיעו. המשאלה שאלוהים לא יעזוב אותו אינה מצביעה דווקא על אמונה, אלא על רצון להישאר לפחות במצב של שפיות, להמשיך לחיות, גם אם לא קיבל תשובות על השאלות שלו. השיר מוצלח ברמת הרעיון, אבל חסר אחידות סגנונית, כתוב  יותר פרוזה  מאשר שירה.
טון של תוגה מלווה את הנרטיב של השיר. הפתיחה מאופקת. מהבית השלישי דניאל סלומון מעביר הילוך אמוציונאלי. יכולת ההמצאה המלודית שלו משרתת את השיר. מעבר המיתרים (קרן טננבאום) נשמע תוספת חיונית מוצלחת. המעבר מאיפוק לדרמה ועד לזעקה – מוצלח מאוד. חבל שהשירה נפגמת ע"י שורות חריגות סגנונית.

נסעתי לכל המקומות הרחוקים שבעולם / חיפשתי את עצמי ולא מצאתי שום דבר אף פעם / נע ומתרחק בין הצלחה לכישלון / כי כנראה מה שמגדיר אותי הוא לא רק החלום
שאלוהים לא יעזוב פתאום
נסעתי לכל האנשים שמכירים אותי היטב / חיפשתי את עצמי ולא מצאתי אלא רק כאב
נע ומתחלק בין עליה לעוד מדרון / כי כנראה מה שמגדיר אותי הוא לא רק החלום
שאלוהים לא יעזוב פתאום 

כל השנים עוברות עלי מהר / ורק אני עוצר / עכשיו הגיע זמן להתעורר / ולנער את ענני אבק הזמן מהמסע / קצרה תמיד הדרך חזרה / והמילים הופכות לצעקה 
נסעתי לכל הרחובות עם הדרכים הצדדיות /חיפשתי את עצמי ולא מצאתי אלא בעיות/ נע ומתרחק בין אהבה לשיגעון / כי כנראה מה שמגדיר אותי הוא לא רק הדמיון שאלוהים לא יעזוב פתאום 
עכשיו אני עומד מביט ומסתכל שוב לאחור / מה כבר חיפשתי בעצמי איפה שלא דולק האור 
נע ומתחלק בין תמימות וניסיון /  כי כנראה מה שמגדיר אותי הוא לא רק הדמיון 
שאלוהים לא יעזוב פתאום / כל השנים עוברות עלי מהר…

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


9 + 1 =