לתמונה נוספו המון צבעים

קורין אלאל

פסטיבל הפסנתר 2013
4.5/5

והיא לא ידעה מה עוד אפשר לעשות עם השירים שלה. בא המוסיקאי והפסנתרן מיכאל גוטליב והראה לה – מה עוד אפשר. זו אינה מטמורפוזה. כמעט. לא תאמינו כמה עיבודים חדשים לרביעיית מיתרים משפיעים לא רק על השירים, צובעים אותם בצבעים חדשים, אלא מוציאים מהזמרת תכונות שלא הכרנו אצלה.
על המשמעת ה"קלאסית" שכאילו "נכפתה" עליה, קורין אלאל צחקה לאורך הערב. אנפלאגד כמעט ספרטני. תזמורים שיכולים להיות לא נוחים לרוקרים. קורין ניערה את כפות ידיה, התנועעה בתנועות ציפור בתוך כלוב, כדי להראות שקרקעו אותה. ספרה תיבות. אבל הכל ברוח טובה. בהומור, בקריצת עין. ניכר שהמהפך לא "התיישב" אצלה הכי נוח. כשהגיעה ל"שיר לשירה", לקחה גיטרה וכמו חזרה הביתה, ביצוע בלתי אמצעי של זמרת פולק.
מצד שני, העיבודים של מיכאל גוטליב העניקו להופעה של אוריינטציה קברטית-תיאטרלית, שחררו ממנה תכונות שלא הכרתי בהופעות שלה. היא אפילו התבדחה על חשבון השינוי, ובעיקר יותר מאשר עמדה במשימה לתת לשירים חיים מעט אחרים. כזאת קורין אלאל עוד לא שמעתי, ואני שומע אותה כבר למעלה משלושה עשורים.
העיבודים בערב הזה לא היו רק קוסמטיקה חדשה לשירים המוכרים, אלא בדרך כלל משהו יותר קונסטרוקטיבי, האיר אותם באור מעט אחר, אפיין הלך רוח מהזווית שאותה בחר גוטליב. לא סתם אמרה קורין אלאל, שהשירים בגרסת גוטליב עזרו לה להבין דברים חדשים. עיבוד טוב משול לבריאה חדשה, כמוהו כגלגול נשמות, מטמורפוזה. גוטליב לא רצה לקלקל. הוא בא מצניעות ומיראת כבוד, בעיקר אהבה לקורין ושיריה, כדי להגיד לה – יש עוד דרך להקשיב לשירייך היפים. והנה דרך חדשה, שפותחת את קורין, מוציאה ממנה דברים שלא הכרנו עד היום. זו יכולה להיות יציאה לדרך חדשה, שתביא לה קהל שהמתין לקורין אלאל כזו, כמוני.

שירים: שפת אמי, מעיין, מותק, שיר לשירה (ליווי גיטרה), תינוק בוכה, תנינענק, ארץ קטנה עם שפם, ארץ קדושה, זן נדיר (ליוו גיטרה ביצוע משותף לקורין ולמיכאל גוטליב), טבעת נפלה (ביצוע משותף לקורין ומיכאל), קשר הירח, כבשים, ערמונים, דרך הכורכר הדרן: אין לי ארץ אחרת, כשזה עמוק (קורין מיכאל וצ'לו), שיר בכיף.
נגנים: מיכאל גוטליב – עיבודים, פסנתר וניהול מוסיקלי, יובל הרץ – כינור, אורי ויסנר לוי – כינור, מירי מנשרוב – ויולה, יונה עציון – צ'לו
וידיאו – כשזה עמוק

צילום: מרגלית חרסונסקי

שפת אמי, מעיין, ארץ קטנה עם שפם

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. קורין אלאל- איזה מצוינת.

    צריכה רק, להוציא עוד אלבומים ברמת היופי
    וחוזק של הראשונים שלה. ומהופעות עזבו אותי בשקט.

    גרסאות חדשות לדברים שאני כבר אוהב בפורמט מסויים- אני לא אוהב שינויים אליהם.
    זה אנושי שאתה מתרגש משיר מסויים וגרסה שונה שלו לרוב לא תרגש אותך כבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן